אחת התפיסות הפופולריות היא שבית חכם זה מותרות. אנשים מאמינים שהתקנת בית חכם היא פעולה יקרה השמורה לעשירים המפונקים שרוצים לשלוט בכל המערכות שלהם מבלי לזוז מהכיסא, הגם שיש להם בתים גדולים יותר והטקס היומי של כיבוי אורות ומזגנים בחדרים הוא טקס מורכב יותר. האם זה באמת נכון? האם מדובר במערכת שנכנסת תחת הקטגוריה “מותרות” או שמא מדובר פשוט ביעילות רבה יותר? האמת היא שזה רק נראה יקר.

חיסכון ויעילות

התקנת  מערכת בית חכם יכולה, בסופו של יום, לחסוך לכם כסף. במובן הזה מדובר ללא ספק ביעילות רבה מצד המערכת, מה שמוכיח שהיא הרבה יותר מאשר “מותרות”. ללא המערכת סביר להניח שאתם מוטרדים יותר בשאלה איזו מערכת חשמל השארתם פועלת לאחר שיצאתם לעבודה, לאירוע או לנסיעה ארוכה. הטרדה הזו מוצדקת, אגב. מזגן שיפעל שעות ארוכות או דוד חשמל שיפעל במשך כל סוף השבוע יבטיחו לכם דירה קרירה ונעימה, ומים רותחים במשך שבוע – אבל גם חשבון חשמל שיעשה נעים רק לחברת החשמל. לכם קצת פחות. אם כן, למה שלא תתקינו מערכת של בית חכם שתעזור לכם לוודא בכל רגע נתון שהכל בסדר, ושכל מערכות החשמל כבויות?

הבחירה האישית שלכם

היעילות של בית חכם

אם אחד השיקולים המרכזיים שלכם הוא שיקול של תקציב, הרי שתוכלו להחליט בעצמכם אילו מערכות חשמל זקוקות יותר לשליטה מרחוק. למשל, אם יש מזגן בכל חדר והילדים נוטים להשאיר אותו פתוח (כי ההורים משלמים) או שאצלכם בבית יש נטייה לשכוח שצריך לכבות את האור ביציאה מהבית או אפילו מהחדר, הרי שתוכלו לבחור לשלוט רק במערכות אלה ולהשאיר מערכות אחרות בבית ללא שליטה מרחוק. איפיון מדויק של הצרכים שלכם יבטיח שתשלטו רק במה שבאמת דחוף לכם ובמה שעשוי לעלות לכם ביוקר אם תשאירו פועל. ועל הדרך תוכלו להרגיש גם אתם קצת עשירים מפונקים, ולדאוג שהמזגן יפעל עוד לפני שתחזרו הביתה, ואולי גם להדליק את האור בכניסה. כך לא תצטרכו לגשש בחשכה אחר המתג והבית החכם יקבל אתכם עם אוויר קריר ונעים – יתרון משמעותי בעיקר בקיץ הישראלי.

[themify_layout_part slug=postshare]

Big Systems

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *